دفتر اسناد رسمی 35 قم
دفاتر اسناد رسمی، امور ثبتی و حقوقی

برای هر بار تعویض پلاک لزوما باید یک انتقال نیز ثبت شود .

این برداشت معاون امور اسناد وسردفتران سازمان ثبت کشور از ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی است که مطابق بند 3 از بخشنامه ذیل به کلیه دفاتر اسناد رسمی ابلاغ گردیده است ، لذا بر این اساس بعد از هر تعویض پلاک ثبت انتقال رسمی در دفاتر اسناد رسمی الزامی است و هر گونه تعویض پلاک مجدد قبل از ثبت انتقال یا تنظیم یک انتقال با وجود تعویض پلاکهای متعدد خلاف ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی است .

***

شماره 94 / 147204

تاریخ 27 / 08 / 1394

مدیر کل محترم ثبت اسناد و املاک استانها

سلام علیکم:

با توجه به پیشنهاد مدیر کل محترم پیشگیری های قضایی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و به منظور کاهش آسیب هایی ناشی از وکالت های تعویض پلاک و فروش خودرو دستور فرمایید کراتب ذیل به دفاتر اسناد رسمی اعلام  میگردد.

1-هنگام تنظیم وکالت تعویض پلاک و نقل و انتقال خودرو ، طرفین به پیش بینی مهلت مناسب برای انجام مورد وکالت که ترجیحا از یک ماه تجاوز ننماید راهنمایی شوند و در صورت توافق آنها این موضوع در سند مندرج شود.

2-به منظور پیشگیری از نقل و انتقال خودرو ها بدون تنظیم سندرسمی ضمن تذکر به طرفین و ارشاد آنها حتی الامکان در وکالت نامه های تعویض پلاک و وکالتنامه های فروش خودرو از ذکر اختیار تفویض وکالت خودداری شود.

3-در اجرای ماده 29 قانون رسیدگی به تخفلات رانندگی و با توجه به ضرورت قانونی  ثبت رسمی نقل و انتقال خودرو کسانی که تعویض پلاک به نام آنها انجام نشده تنها پس از ثبت سند رسمی انتقال می توانند به عنوان مالک خودرو را به دیگری منتقل نمایند یا برای تعویض مجدد پلاک و انتقال مالکیت خودرو به شخص دیگری وکالت دهند.

 

دکتر محمد مهدی انجم شعاع

معاون امور اسناد

 

 

[ سه‌شنبه ٢٤ آذر ۱۳٩٤ ] [ ٥:۳٢ ‎ق.ظ ] [ ناصر پیر محمدی ] [ نظرات () ]

باسمه تعالی

 برای مشاهده راهنمای نصب و راه اندازی اسکنر اثر انگشت به آدرس زیر مراجعه کنید.

http://tehran778.persianblog.ir/post/418/

 

 

همچنین استفاده از راهنمای مندرج در سایت کانون سردفتران و دفتریاران استان اردبیل  نیز مفید میباشد.

 

نحوه استفاده از این دستگاه در سامانه ثبت الکترونیک مشروح میباشد.

[ چهارشنبه ٤ آذر ۱۳٩٤ ] [ ٥:٢۱ ‎ب.ظ ] [ ناصر پیر محمدی ] [ نظرات () ]

بر گرفته از وبلاگ دفاتر اسنادر سمی به مدیریت محمد امین کاوندی

جلسه در خصوص اخذ دستگاه اثر انگشت
 
نویسنده: محمد امین کاوندی - ۱۳٩۴/٩/۴

سوم آذر هزار و سیصد و نود و چهار شمسی در مرکز کانون قم جلسه ای به منظور زمانبندی و نحوه تهیه اسکنر اثر انگشت توسط سردفتران به صورت انفرادی یا جمعی توسط جامعه سردفتران و دفتریاران استان قم مورد بحث قرار گرفت.

این جلسه با حضور اعضای هیات مدیره جامعه سردفتران و دفتریاران استان قم

و تنی چند از سردفتران و دفتریاران محترم دفاتر اسناد رسمی استان برگزار شد:

نتیجه این بحث به طور خلاصه به شرح زیر است:

شروع رسمی اخذ اثر انگشت در استان قم و به طور همزمان در استان لرستان و فارس طبق اعلام سازمان ثبت ازطریق سامانه ثبت آنی(هفته آینده) خواهدبود.

اما قبل ازشروع رسمی، اخذ اثر انگشت توسط چند دفتر به صورت پایلوت زودتر از موعد

انجام خواهدشد.

 

اما برای تهیه دستگاه اسکنر اثر انگشت:

طبق اعلام سازمان ثبت، چهار برند : سوپریما ، فوترونیک ، ویردی و جی اس اس مجاز اعلام شده است که با توجه به اینکه در قم کارت ملی هوشند به صورت پایلوت اجراء شده است، فقط دو شرکت دستگاهی با قابلیت خواندن کارت هوشمند ملی ارائه می کنند :

1- فوترونیک   2- سوپریما

(لازم به توضیح است فعلا این امکان در سامانه پیش بینی نشده ولی در آینده حتما اضافه خواهد شد.)

 طبق استعلام بهاء صورت گرفته ازسوی جامعه قم ازشرکتهای فروشنده اسکنر

درصورت خرید تعداد 100 از شرکت، قیمت ها به صورت عمده ای ذیلا اعلام میشود:

1- برند سوپریما:

اسکنرساده (  BioMini Slim  ) به مبلغ چهارصد هزارتومان 

اسکنر کارتخوان(BioMini Combo) به مبلغ 000، 500 تومان

- هزینه نصب اولیه 20 هزار تومن می باشد که این کار توسط نماینده شرکت انجام می گیرد و درصورت نیاز و درخواست سردفتر به مبالغ بالا اضافه خواهد شد.

- 30 هزار تومان مبالغ  فوق جهت پشتیبانی دستگاه بعد از نصب اولیه در دفترخانه است. (ارسال نماینده شرکت به دفترخانه ، بررسی مشکلات ، در صورت خرابی ارائه دستگاه امانی به دفترخانه تا زمانی که دستگاه جدید از تهران ارسال شود، رفع ایرادات و اشکالات احتمالی اتصال دستگاه ) که در صورت عدم نیاز از مبالغ بالا کسر می گردد.

2- فوترونیک

اسکنرساده ( fs88h) به مبلغ سیصد و بیست هزارتومان

اسکنرکارتخوان ازبغل( fs82hc)به مبلغ سیصد وشصت هزارتومان

نصب دستگاه فوترونیک به همراه پشتیبانی دستگاه رایگان است.

لازم به ذکر است  :

1- مبالغ بالا در صورتی است که خرید توسط جامعه به صورت عمده باشد و در صورت خرید انفرادی  10 در صد به مبالغ بالا اضافه خواهد شد.

 5- برای هر دفترخانه محدود یت استفاده از دستگاه اسکنر وجود ندارد .

در صورت اجماع سردفتران محترم برای خرید از یک شرکت خاص ، امکان اخذ تخفیف و پشتبانی بهتر در استان فراهم می شود .

 

تلفن تماس با جامعه سردفتران ودفتریاران استان قم : 32615697

  نشانی : بین کوچه 10 و 12 مصلی قدس پلاک 764

______________________________________

الحاقیه : شماره دیگر جهت تماس وسفارش دستگاه  09190481033 .

[ چهارشنبه ٤ آذر ۱۳٩٤ ] [ ٥:۱٤ ‎ب.ظ ] [ ناصر پیر محمدی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

دفتر اسناد رسمی 35 قم سردفتر : ناصر پیر محمدی دفتریار : ابراهیم عباسی. نشانی : قم خ توحید نبش توحید 22. تلفن38816500 - 025 و 38825559 - 025 تاریخ تاسیس 15/1/1382. هدف این وبلاگ تبادل اطلاعات و نظرات با همکاران و خوانندگان. آنچه در این وبلاگ می آید، ( جز آنچه جنبه خبری و اطلاع رسانی دارد)نظرات مدیر وبلاگ و در قسمت نظرات( کامنتها) نظرات شخصی کامنت گذارنده است و استنباط نهایی با توجه به تبادل نظرها با خوانندگان میباشد .
امکانات وب
RSS Feed



نويسندگان
لینک دوستان
موضوعات وب