دفتر اسناد رسمی 35 قم
دفاتر اسناد رسمی، امور ثبتی و حقوقی

نظرتان در خصوص تنظیم چنین اسنادی چیست؟

 

 

در تاریخ ذیل حاضر گردید در این دفترخانه اقای ................... و پس از حضور اظها داشت اینجانب با مشخصات کامل فوق اینک در کمال صحت عقل و اختیار و با علم و آگاهی کامل ضمن اسن سند صراحتا اقرار نمودم تمامی مورد وکالتنامه شماره ............ مورخ .... تنظیمی این دفترخانه که عبارت است از تمامی حقوق عینی ، فرضی ، شرعیه و عرفیه و قانونی ناشی از امتیاز یک واحد آپارتمان به هر پلاک ثبتی فرعی از .... فرعی از ....... اصلی بخش ......... به نشانی ..... به آقای :.............. فروخته ام و تمامی ثمن آن را بدون کم و کاست دریافت نمودم و هیچ گونه ادعا و اعتراضی نسبت به آن در حال و آینده ندارم و چون این سند بنا به درخواست و اظهارات اینجانب تنظیم گردیده ، لذا حق هر گونه ادعا و اعتراضی نسبت به آن در حال و آینده ندارم و چون این سند بنا به درخواست و اظهارات اینجانب تنظیم گردید گردیده لذا حق هر گونه ادعا و اعتراضی ، اعم از اداری ، حقوقی و کیفری در این خصوص و علیه دفترخانه ، سردفتر و کارمندان آن از خود سلب و ساقط نمودم.

 

[ یکشنبه ٢٧ اسفند ۱۳٩۱ ] [ ۱٠:٥۳ ‎ق.ظ ] [ ناصر پیر محمدی ] [ نظرات () ]

نظر به گذشت مدت مدید از پایان دوره هیات مدیره سابق جامعه سردفتران و دفتریاران دفاتر اسناد رسمی قم و عدم برگزاری انتخابات و نیز نظر به ضرورت و تمایل جمعی به برگزاری هر چه سریعتر انتخابات هیات مدیره و ایجاد تحولاتی در جامعه سردفتران و دفتریاران قم، با اعلام هیات مدیره فعلی، مقرر است در آینده نزدیک انتخابات هیات مدیره جامعه سردفتران و دفتریاران دفاتر اسناد رسمی استان قم برگزار شود. لذا به درخواست کتبی هیات مدیره از کلیه سران دفاتر و دفتریاران دفاتر اسناد رسمی خواسته شده است ضمن مشارکت فعال و گسترده در این امر تا تاریخ بیست چهارم اسفند ماه 1391 کاندیداتوری خود را جهت انتخابات هیات مدیره به صورت کتبی اعلام نمایند .

بنا بر اطلاع برگزاری جلسه انتخابات به ابتدای سال  1392 موکول شده است که تاریخ دقیق آن متعاقبا اعلام خواهد شد .

تصویر درخواست مکتوب هیات مدیره و فرم اعلام کاندیداتوری به شرح ذیل جهت استفاده همکاران قرارداده میشود .

 

 

[ شنبه ۱٩ اسفند ۱۳٩۱ ] [ ٥:٥٦ ‎ب.ظ ] [ ناصر پیر محمدی ] [ نظرات () ]

امروزه وجود یک تشکل و اتحادیه صنفی و شغلی مفید ، فعال و کار آمد برای هر صنف و رسته ی شغلی ای اجتناب ناپذیر به نظر می رسد و جامعه سردفتران و دفتر یاران قم نیز بی نیاز از این تشکل واحد نمی باشد .

متاسفانه در جامعه سردفتری و دفتریاری استان قم چنان که باید و شاید این امر مورد توجه واقع نشده و با وجود تشکلی به نام جامعه سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی در قم، در ادوار گذشته این جامعه چنانکه باید و شاید نمود عملی نداشته و به وظایف خود به نحو شایسته عمل نکرده است. ملاک و معیار این سخن میزان رضایتمندی اعضا از این تشکل بوده و انتظارات تحقق نیافته ای است که اعضا از این تشکل داشته اند .

برای روشن تر شدن موضوع به نحو اختصار انتظاراتی که به طور معمول اعضا جامعه سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی از این تشکل دارند را به شرح زیر می توان بر شمرد:

1 - ایجاد وحدت رویه در قبال قوانین و آیین نامه ها و آرا و نظرات و دستورات و بخشنامه ها صادر شده ی مبهم و متناقض و بعضا خلاف قانون از سوی سایر نهادهای ذی ربط و بی ربط با تصمیم گیری قاطعانه و ابلاغ آن به نحو مطلوب به تمام دفاتر .

2 - تلاش در جهت تبدیل جامعه به عنوان مرکزی علمی و تخصصی و کارشناس و مورد اعتماد جهت پاسخگویی به مراجعات و استعلامات و ابهامات سایر مراجع و مراجعین با استفاده از خرد جمعی و مجربین و متخصصین این صنف در استان.

3 - دفاع از اعضا در قبال هجمه ها و اتهامات و جو سازیهای و رفتارهای سلیقه ای سایر دستگاهها به نحوی که اعضا را دلخوش به وجود پشتوانه ای در مقابل این هجمه ها و برخوردها نماید .

4 - اطلاع رسانی سریع و روشن در مواقعی که اطلاع فوری اعضاء از مراتب و وقایع پیش آمده ضروری می نماید .

5 - برگزاری جلسات مستمر جهت تبادل نظر همکاران و طرح سوالات پیش آمده و رفع ابهامات و اشکالات و اقدام از این طریق در جهت اعتلای دانش همکاران.

6 - تهیه مکان مناسب جهت برگزاری جلسات و ارائه خدمات مقتضی به عنوان دفتر مرکزی تشکل.

7 - مراوده و ارتباط مفید و مستمر با کانون های سردفتران و جوامع سردفتری در جهت مناقع و اعتلای جامعه سردفتری .

8 - راه اندازی و اداره سایت یا درگاه اینترنتی مناسب و فعال به عنوان مرجع اطلاع رسانی و طرح سوالات و مشکلات و نظر خواهی از اعضا و مردم به نحوی که از طریق آن اعضا در جریان فعالیتهای جامعه قرار گیرند .

9 - تلاش مفید و کار آمد در جهت ایجاد عدالت نسبی در در آمد دفاتر از طریق رعایت و اجرای تقسیم اسناد در استان .

10 - برگزاری به موقع جلسات تغییرات هیات مدیره بعد از اتمام دوره قانونی مدیران ( که در استان قم متاسفانه به نحو غیر قابل قبولی با تعویق طولانی مواجه شده است )

11 - احترام به خرد جمعی و پرهیز از هر گونه تک روی و فرد محوری از سوی مدیران.

آنچه که گفته شده به عنوان بخشی از حد اقل انتظاراتی است که از جامعه سردفتران و مدیران آن در استان می رود و نیز می توان تشکیل شرکتهای تعاونی مصرف و مسکن و تمهید امکانات رفاهی و تفریحی و مسافرتی و از این دست را به عنوان انتظارات آرمانی از یک تشکل اینچنینی انتظار داشت .

حداقل هایی که فوقا اشاره شد در جوامع قبلی بر آورده نگردیده است و عملا وجود چنین تشکلی نا کار آمد و بی فایده و بعضا مضر به حال دفاتر اسناد رسمی جلوه می نماید.

لذا ضروری است در آستانه تغییرات جامعه سردفتران قم هم کاندیداهای سمت مدیریت در جامعه و هم تک تک اعضا انتخاب کننده به نکات مذکور توجه نمایند و افرادی کاندید شوند و افرادی را انتخاب کنیم که در گام نهادند در جهت نیل به اهداف مذکور مصمم و دارای برنامه باشند و امید آن داشته باشیم که جامعه ای فعال و پویا شکل گیرد که در اعتلای هر چه بیشتر جامعه سردفتری گام بردارد و آنگونه که شایسته ی نام و جایگاه این استان است عمل شود و شبهه هر گونه سوء استفاده و فرد محوری را از میان بر دارد .در غیر این صورت بود و نبود چنین تشکلی هیچ تفاوتی به حال دفاتر نداشته، بلکه بود آن جز ضرر و صرف هزینه ها و داشته های این جامعه و زمینه سازی سوء استفاده ثمر دیگری نخواهد داشت. 

[ شنبه ۱٩ اسفند ۱۳٩۱ ] [ ٩:۳۳ ‎ق.ظ ] [ ناصر پیر محمدی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

دفتر اسناد رسمی 35 قم سردفتر : ناصر پیر محمدی دفتریار : ابراهیم عباسی. نشانی : قم خ توحید نبش توحید 22. تلفن38816500 - 025 و 38825559 - 025 تاریخ تاسیس 15/1/1382. هدف این وبلاگ تبادل اطلاعات و نظرات با همکاران و خوانندگان. آنچه در این وبلاگ می آید، ( جز آنچه جنبه خبری و اطلاع رسانی دارد)نظرات مدیر وبلاگ و در قسمت نظرات( کامنتها) نظرات شخصی کامنت گذارنده است و استنباط نهایی با توجه به تبادل نظرها با خوانندگان میباشد .
امکانات وب
RSS Feed



نويسندگان
لینک دوستان
موضوعات وب